3. Hannie Visser-Kieboom

Hannie Visser-Kieboom is geboren en getogen in Werkendam. Ze heeft thans al zitting in het bestuur van Waterschap Rivierenland.

"Mijn interesse in het waterschap ontstond al meer dan dertig jaar geleden, toen ons dijkhuis moest wijken voor een dijkverzwaring. Burgerparticipatie was toen nog niet uitgevonden. Anno 2023 is dat gelukkig  wel veranderd, maar het moet echt nog beter. Als CDA'er vind ik het belangrijk dat bewoners worden betrokken bij plannen in hun eigen leefomgeving, zij kennen die omgeving immers zelf het beste".

Het CDA doet ook een appel op de inwoners om zelf verantwoordelijkheid te nemen voor de zorg om het water in de eigen leefomgeving. Zo wordt water in een groene tuin langer vastgehouden en zorgt zo’n tuin ook voor verkoeling bij hitte. Ook de kwaliteit van het water maken we samen.