29 maart 2019

Afscheid van onze CDA bestuurders

In het Huis van de Stad in Culemborg is woensdag 27 maart afscheid genomen van enkele CDA bestuurders die niet terugkeren in het nieuwe bestuur van Waterschap Rivierenland. Onze heemraad Arie Bassa was waterschapsbestuurder sinds 2003 en heemraad sinds 2009. Tijdens de laatste bestuursperiode werd het historische besluit genomen om het watersysteem in Alblasserwaard/Vijfheerenlanden te veranderen. "Voor besturen is vertrouwen nodig", zo zei hij bij zijn afscheid.

Roeland Geertzen werd bestuurder in 2015, bij zijn afscheid liet hij weten zich te blijven inzetten voor water, maar dan vooral vanuit zijn werk in de watersport. Lambert de Wildt is al sinds 1995 betrokken bij het werk van het waterschap vanuit Groot Maas en Waal. Hij riep het nieuwe bestuur op zich te richten op de kerntaken om zo de lasten betaalbaar te houden.

Ook van burgerlid Kees van Rooijen werd afscheid genomen in Culemborg. Voor alle scheidende bestuurders waren er bloemen. De AB leden kregen eveneens een fraai glas met het wapen van Waterschap Rivierenland uitgereikt.