13 augustus 2019

Arie van de Herik wordt CDA burgerlid bij Waterschap Rivierenland

Arie van de Herik uit Sliedrecht wordt 27 augustus geinstalleerd als burgerlid bij Waterschap Rivierenland. Hij neemt zitting in de commissie Watersysteem. Met zijn benoeming is de CDA fractie weer op volle sterkte.

Arie van den Herik is ons fractielid uit Zuid-Holland. In de vorige bestuursperiode was Arie onze fractiesecretaris. In aanloop naar de waterschapsverkiezingen volgde hij ook de cursus voor waterschapsbestuurder van Waterschap Rivierenland.  "Met heel veel dijken, het Werelderfgoed Kinderdijk en kwetsbaar agrarisch gebied in dit deel van de regio dienen de belangen van deze omgeving krachtig vertegenwoordigd te zijn in het Algemeen Bestuur", zo liet Arie eerder weten vanuit Zuid-Holland.

Al eerder is Gerard van den Anker gekozen tot fractievoorzitter, hij heeft zitting in de commissie Middelen. Esther Groenenberg is lid van de commissie Waterketen. Hannie Visser-Kieboom is lid van de commissie waterveiligheid en tevens voorzitter van de commissie Middelen. Henk Driessen is onze heemraad, hij heeft de portefeuille Watersysteem en is verantwoordelijk voor het muskusrattenbeheer. De functie van fractiesecretaris wordt straks overgenomen door Maaike van Deelen.