04 februari 2023

CDA

Na de zitting van het stembureau op het hoofdkantoor van Waterschap Rivierenland in Tiel is vrijdag de kandidatenlijst voor het CDA definitief vastgesteld. Op de lijst staan 29 kandidaten uit het hele rivierengebied. Bij het samenstellen van de kieslijst is gekozen voor een evenwichtige spreiding over het hele werkgebied van waterschap Rivierenland. Van Kinderdijk tot Nijmgen en vanuit de provincies Gelderland, Brabant, Utrecht en Zuid-Holland.

Op de lijst staan naast vertrouwde namen zoals lijsttrekker Esther Groenenberg, AB leden Hannie Visser-Kieboom, Arie van den Herik en burgerlid Maaike van Deelen, ook nieuwe namen. Zoals Teunis Jacob Slob en Arjan Kraijo uit de Alblasserwaard en Arjen Sijpkes uit Tiel, het hart van het rivierengebied. Op de nummers 8, 9 en 10 staan Henk Schellekens, Maks van Middelkoop en Paul Kuijten. Op het bijgevoegde kaartje is precies te zien waar alle kandidaten vandaan komen.