30 november 2021

CDA Zaltbommel met jonge top 5 naar gemeenteraadsverkiezingen

Het CDA in Zaltbommel heeft voor de kieslijst voor de gemeenteraadsverkiezingen jonge talenten op de kieslijst staan. De huidige fractie met Hein de Kort (30) op nummer 1 en Nadine Koster (25) op 2 is relatief jong maar zij hebben inmiddels al wel behoorlijk wat ervaring opgedaan met het raadswerk. Hein zit sinds 2016 in de raad en Nadine sinds 2018. De top vijf wordt aangevuld met Diana Groeneveld die de afgelopen vier jaar burgerlid was, met Erik van de Reijden en Stephan de Ruiter als nieuwkomers. Met een gemiddelde leeftijd van 33 jaar is dit een kieslijst met frisse energie.

Afgelopen week is de lijst samen met het verkiezingsprogramma door de ledenvergadering van CDA Zaltbommel vastgesteld.Volgens lijsttrekker Hein de Kort sluit de jonge kandidatenlijst goed aan op het thema van het verkiezingsprogramma "Samen maken we de toekomst".

'Onze slogan is "Samen maken we de toekomst". Met een jonge top van de lijst en een achterban met veel ervaring staan we midden in de samenleving. We hebben de toekomst, maar die kunnen we alleen maken mét de inwoners van gemeente Zaltbommel samen. Het gedachtengoed van het CDA, waaronder solidariteit en rentmeesterschap, willen we de komende vier jaar ook lokaal weer toepassen.

We vinden dat we als gemeente inwoners moeten betrekken bij ontwikkelingen in hun directe leefomgeving. Of het nu gaat over de huisvesting van arbeidsmigranten, de bouw van een multifunctioneel centrum in Brakel of het parkeerbeleid in Zaltbommel, inwoners moeten betrokken worden en gehoord worden. Onze ambitie is om de komende vier jaar samen met de inwoners te bouwen aan onze toekomst.'