15 juni 2021

Tijd voor duidelijke keuzes rondom het MFA Brakel

CDA Zaltbommel is teleurgesteld in het proces en vindt dat het tijd is voor duidelijke keuzes. In de raadsvergadering afgelopen week hebben we uitgebreid gesproken over het MFA in Brakel. Een nieuwe locatie voor de scholen en voetbal dat ontstaan is vanuit een prachtig burgerinitiatief maar te lang in onduidelijkheid blijft door de gemeente.

De teleurstelling die we op straat hebben gehoord spraken we uit met een motie van Treurnis. Met 4 stemmen voor en 16 tegen is deze motie in de besluitvorming verworpen.

Het is volgens ons nu tijd om een duidelijke richting te kiezen. Ook daar dienden we een motie voor in. Dit hebben we gedaan met de hele oppositie, waarbij we het college oproepen om de variant van het MFA met de scholen en voetbal 'onder één dak'  te realiseren enhet niet direct aan woningbouw te koppelen zoals stond in het voorstel dat voor lag. Deze motie haalde het niet en dat geeft toch te denken. Liggen de opties nog open voor een andere variant? Wat ons betreft niet meer!

Duidelijk is wel geworden dat de aandacht voor het MFA de afgelopen weken ervoor heeft gezorgd dat er meer prioriteit aan de ontwikkeling gegeven gaat worden. De komende maanden moet daar dan ook meer over bekend worden. Ons geduld wordt op de proef gesteld. We wachten het af.

Wij hebben alles gedaan wat in onze macht lag om duidelijkheid en perspectief te geven aan het initiatief MFA. En dat zullen wij ook blijven doen! Onze inzet op dit dossier gaat niet over verkiezingspraat zoals sommige partijen, zoals de ZVV, ons verwijten. Wij willen dat er duidelijkheid komt over het MFA, niet meer en niet minder. Dat mogen wij en de inwoners in Brakel toch gewoon verwachten na al die jaren? Wij zijn klaar met wachten. Het is nu tijd om door te pakken en te zoeken naar mogelijkheden om dit zo snel mogelijk te realiseren!