09 november 2017

Update mobiele bereikbaarheid: nieuwe GSM-masten in Nieuwaal en Nederhemert komen er aan

Nieuwe zendmast in Nieuwaal dit jaar geplaatst. Vergunning voor extra zendmast in Nederhemert verleend.

Kortgeleden heeft CDA Zaltbommel weer contact gezocht met KPN om de voortgang te bespreken van de acties om de mobiele bereikbaarheid in onze gemeente te verbeteren. KPN meldt het volgende aan CDA Zaltbommel:

• de omgevingsvergunning om een nieuwe zendmast te plaatsen in Nederhemert is verleend. De verwachting is dat de mast voor het einde van kwartaal 驮 2018 gebouwd zal gaan worden
  • de mast in Nieuwaal zal in week 49 (3 t/m 9 december) geplaatst gaan worden. Eind januari, begin februari zal de mast in dienst gesteld gaan worden (Eindelijk!)

Goede berichten dus. Zoals u weet is CDA Zaltbommel sinds 2011 bezig om de mobiele bereikbaarheid in onze gemeente te (laten) verbeteren. We blijven ons inzetten voor die verbetering, totdat ieder in onze gemeente overal 112 kan bellen, normaal mobiel kan bellen en gebeld kan worden, kan SMS'en en Appen en mobiel kan internetten. Onze inspanning leidt gelukkig tot resultaten.