14 juli 2022

Rudy Tegels volgt Johan Geraats op

Beste mensen,

Zoals jullie weten heeft Johan Geraats recent afscheid genomen uit de fractie. Zowel voor hem als voor de fractie was dat een heftige beslissing. Hij heeft zich jarenlang ingezet voor Limburg en voor zijn agrarische achterban en hij heeft veel bereikt. We zijn hem daar dankbaar voor.

Maar waar deuren dicht gaan, gaan andere open. De opvolging van Johan biedt een ander kandidaat op de kieslijst de gelegenheid om de vrijgekomen plek te vullen. Daarvoor kwamen in eerste instantie Ger Koopmans en Hubert Mackus in aanmerking. Beide hebben mij eerder al aangegeven dat ze daar geen gebruik van maken. We blijven beide mannen dankbaar voor hun jarenlange inzet voor de provincie en voor het CDA. Hubert gaat binnenkort aan de slag als wethouder in Maastricht en Ger blijft uiteraard als toegewijd lid betrokken bij de partij.

We zijn blij dat de volgende man in de lijn van opvolging heeft aangegeven dat hij de vraag om lid te worden van Provinciale Staten positief zal beantwoorden; Rudy Tegels uit Horst aan de Maas was eerder lid van het Limburgse parlement en hij komt nu terug om de fractie te helpen. Het is een aanwinst met al zijn bestuurlijke ervaring en hij brengt de dringend noodzakelijke kennis binnen over de uitdagingen waar het agrarische platteland voor staat. Hij is een scherpe en felle politicus en bovenal een aardige collega. Goed dat hij bereid is om de komende tijd te helpen.

De officiële installatie van Rudy zal na de vakantie plaatsvinden nadat alle formele zaken zijn afgehandeld.

Met vriendelijke groet,

Harold Schroeder