Alexandra de la Roy

Vanuit “os sjoene Austroa”en nummer 2 op de lijst – Alexandra de la Roy,

Stilzitten, daar houdt onze Alexandra niet van. Het liefst is ze bezig met van alles en nog wat. Heerlijk koken en samenzijn met familie en vrienden of ultiem genieten van een heerlijk rustmomentje met een goed boek, daar vindt ze haar geluksmomentjes. Maar ook binnen het verenigingsleven van Amstenrade is ze een bloeiende schakel. Zo is Alexandra voorzitter van de Omni vereniging Amstenrade Sport, lid van het Gilde van Schutterij St. Gertrudis Amstenrade en bovenal een echte vastelaovendsvierder!

Hoewel ze dat alles in haar vrije tijd doet, vervult ze in het dagelijks leven haar rol als coördinator jeugdfonds cultuur Limburg bij Huis voor de Kunsten. En wist je dat ze een enorme interesse heeft in de Limburgse taal?

Wat is het mooiste plekje van Amstenrade?

Dat is volgens Alexandra toch echt het adellijk Kasteel Amstenrade. Samen met het prachtige bijbehorende park en oranjerie is dit dé ingang van Beekdaelen. Maar naast dit fascinerende en historische kasteel beschikt Beekdaelen over heerlijke fiets- en wandelroutes die je door de mooiste kernen van de gemeente leiden.

Hier gaat Alexandra voor

Ze ziet het als haar taak, en die van de gemeente, om sport-, culturele verenigingen, kinderopvang en onderwijs voor te bereiden op veranderingen omtrent wet en regelgeving. Ondersteuning bieden en samen op zoek gaan naar oplossingen, dat vindt zij belangrijk. Ma