Jos Timmermans

"ene Merkelbekse jong”, dat is Jos.

Op nummer 6 van onze kieslijst staat Jos Timmermans uit Merkelbeek. Sinds 1993 is hij actief in de politiek. Waar dit tot 2010 vooral op de achtergrond was, werd hij vanaf 2010 raadslid in Onderbanken. Vanaf de zomer in 2018 mag hij de rol als wethouder op zich nemen, en die past hem als een jas!

In zijn vrije tijd is hij het liefst bezig met vanalles en nog wat. Van schieten bij de schutterij tot koken, lezen en genieten van een heerlijk muziekje. Maar, Jos heeft nog een andere mooie hobby en dat is Rotary. Rotary is een internationale vereniging waarin mensen actie ondernemen om duurzame veranderingen in onze wereld te creëren. Binnen deze vereniging draagt Jos - samen met ruim 15.500 andere leden - zijn groene steentjes bij, want zijn liefde voor de natuur is immers groot!

Hier gaat Jos de komende jaren voor:

Jongeren moeten in iedere kern kunnen wonen

De burgers moeten meer betrokken worden bij besluitvorming

Duurzaamheid moet voor iedereen bereikbaar zijn

Het mooiste plekje van Merkelbeek

“Als ik naar Merkelbeek kijk is dit toch echt de Misweg met het schitterend vergezicht. In Beekdaelen is dat het traject Nierhoven-Helle en zeker niet te missen: het mooie platteland en de kleine hechte kernen met ieder eigen competentie en wensen”.