14 december 2021

CDA Venlo presenteert verkiezingsprogramma

Op de afgelopen ledenvergadering heeft het CDA Venlo haar concept verkiezingsprogramma aan de leden voorgelegd. Er werd unaniem ingestemd met het programma en hiermee zijn de eerste stappen naar de verkiezingen gezet!

Kernbegrippen van het programma zijn onder meer de leefbaarheid van Venlo, de wooncrisis en een toekomstbestendige economie. Met dit programma richten wij ons op de zwijgende massa.

De culturele sector en onze sportverenigingen hebben een zeer onrustige bestuursperiode achter de rug door de bezuinigingen als gevolg van de herijking. Het CDA wil deze breed evalueren en van hieruit toewerken naar meer duidelijkheid, transparantie en continuïteit voor al deze vrijwilligers die goud waard zijn in onze gemeente.

Op het gebied van wonen lopen we in Venlo achter. Het vernieuwen van de Woonvisie heeft de afgelopen periode geen prioriteit gehad waardoor we achter de feiten aanlopen. Wij willen meer ruimte voor burgerinitiatief, creatieve woonvormen en maatwerk per wijk of dorp.

Lijsttrekker Tom Verhaegh is 'trots en verheugd op het partijprogramma waarin wij duidelijk naar voren brengen waar we als CDA voor staan'. Voorzitter Jos Teeuwen noemt het conceptprogramma helder en verfrissend met een duidelijk CDA-verhaal.

Het verkiezingsprogramma is hier te downloaden