30 september 2022

Energiearmoede in Venlo

Namens het cda kijkt jack terug op de energiebijeenkomst van twee weken geleden: Uiteraard zijn we heel tevreden over het maatregelenpakket: we zijn voor  een voortvarende aanpak, maar ook een zorgvuldige aanpak. We hebben een groot vertrouwen in de uitvoering van dit eerste uitgebreide pakket de komende drie maanden.

Maar tevens heeft Jack namens het CDA de volgende vraag gesteld omtrent de gesubsidieerde verenigingen; deze worden betrokken in het steunpakket, maar hoe zit het met de niet gesubsidieerde verenigingen.  Wethouder Boom heeft ons hierin gerustgesteld. Iedereen kan aanspraak maken op dit fonds, goed nieuws voor instellingen en verenigingen. Ook brengen wij extra  onder de aandacht dat de bestaande regeling met betrekking tot ontbijt, lunch en fruit op de scholen iets is dat de kinderen in onze gemeente kan helpen in de tijden die voor ons liggen. Wethouder Schatorje zegt toe dat hij actief de scholen gaat inlichten over deze verschillende programma’s die er met betrekking tot onderwerp zijn.

Tot slot roepen wij onze collegae van de raad op, om deze maatregelen onder de aandacht te brengen onder de mensen in onze gemeente. Zodat zoveel mogelijk mensen op de hoogte zijn van de hulpmiddelen die de gemeente in wil zetten in deze energiecrisis.