07 april 2017

CDA: €2000 voor campagne naam 'Bij van Dongen' kan echt niet

Gisteravond tijdens de raadsvergadering heeft fractievoorzitter André Vonk namens het CDA vragen gesteld over de peiling rondom de naam van de nieuwe MFA. De belangrijkste punten voor het CDA waren of de uitkomst van de peiling betrouwbaar is, hoe het zo heeft kunnen lopen en hoeveel geld erdoor de MFA-partners wordt uitgegeven aan de campagne voor de naam 'Bij van Dongen'. De fractie kreeg te horen dat totaal de partners voor €2000 gaan uitgeven aan de campagne.

André Vonk: "Het CDA vindt het niet kunnen dat er €2000 wordt uitgegeven aan de campagne voor de naam 'Bij van Dongen' door de MFA-partners. Dit geld is subsidiegeld wat door de inwoners van Dongen is betaald uit hun belastingen. Het is niet goed en niet netjes om met belastinggeld campagne te gaan voeren voor een nieuwe naam, en zeker niet aangezien de actiegroep Behoud Naam Cammeleur géén subsidie ontvangen voor de campagne."