17 juli 2022

CDA: „Complimenten voor ontwikkeling Heuveleind, maar ook aandacht voor groen”

Voor de ontwikkeling van 96 nieuwbouwwoningen op de locatie Planetenstraat, Dunantstraat en omgeving (‘Heuveleind’) heeft Casade een stedenbouwkundig plan opgesteld. Het plan gaat uit van 48 grondgebonden woningen en 48 appartementen. Het bestemmingsplan is donderdag 14 juli vastgesteld door de gemeenteraad.

Meer woningen
De fractie van het CDA Dongen - ’s Gravenmoer is tevreden met het plan wat voorligt. Het plan gaat uit van het slopen van 84 woningen en het terugbouwen van 96 nieuwbouwwoningen. Het CDA is blij dat hiermee de woningvoorraad van Dongen weer zal groeien.

Aandacht voor groen
Toch was er, bij monde van Marjolijn Diepstra (CDA), ook aandacht voor de bomenkap en hoeveelheid groen wat terugkomt in het plan: „Er vallen 21 bomen onder de voorwaarden van de motie bomenkap/herplantplicht, maar we weten niet of het dit de bomen zijn die terugkomen in het plangebied.” Diepstra wilde een duidelijk toezegging van wethouder de Jong: „Kan de wethouder toezeggen dat de herplantplicht wordt uitgevoerd voor de bomen die onder de voorwaarden vallen?” Wethouder Kees de Jong was duidelijk: „De waardevolle bomen die we niet terug kunnen planten in het plan zelf, zullen herplant worden elders in het Dongense.”

Heeft u vragen of opmerkingen naar aanleiding van dit artikel? Dan kunt u mailen naar [email protected] of appen naar 06 - 200 402 95.