21 april 2023

René Peeters is de nieuwe voorzitter van het CDA Dongen - ’s Gravenmoer

De leden van het CDA Dongen – ’s Gravenmoer hebben op woensdag 19 april René Peeters unaniem benoemd tot nieuwe afdelingsvoorzitter. Peeters zal per direct het voorzitterschap overnemen van Hans Jansen, die de afgelopen maanden het voorzitterschap waarnam.

Een ervaren bestuurder
René Peeters, in het dagelijks leven melkveehouder en universitair docent aan Tilburg University, heeft een ruime bestuurservaring. Zo was Peeters ledenraadslid van Friesland-Campina en had hij zitting in de raad van commissarissen van Rabobank Tilburg en omstreken. In het verleden vervulde hij ook het voorzitterschap van de dorpsraad Klein-Dongen-Vaart. Peeters was tot op heden penningmeester binnen het huidige CDA-afdelingsbestuur. Het CDA Dongen - ’s Gravenmoer is dan ook verheugd dat hij de nieuwe voorzitter wordt. "René is een gedreven en enthousiaste persoonlijkheid met veel ervaring in diverse besturen en functies. We zijn ervan overtuigd dat hij een uitstekende voorzitter zal zijn", aldus voormalig waarnemend-voorzitter Hans Jansen.

Peeters zelf is blij met het vertrouwen van de leden: "Ik vind het een eer om voorzitter te mogen zijn van het CDA in de gemeente Dongen. Ik kijk ernaar uit om samen met alle leden ons mooie geluid te laten horen en ons te blijven inzetten voor de belangen van onze inwoners."

Afscheid
Tijdens de Algemene Ledenvergadering is de waarnemend voorzitter Hans Jansen bedankt voor zijn bijdrage aan de vereniging. In de nieuwe samenstelling van het afdelingsbestuur zal hij de rol van vicevoorzitter op zich nemen. Friedy de Jong wordt de nieuwe penningmeester.

Tijdens de vergadering is ook afscheid genomen van bestuurslid Peter Misseyer. Peter heeft besloten een stap terug te doen vanwege persoonlijke omstandigheden. De afgelopen jaren heeft Misseyer zich met name beziggehouden met diverse campagnes. Peter wordt onder luid applaus bedankt voor zijn inzet.