18 december 2023

Fijne feestdagen!

Het einde van het jaar is in zicht. En dat betekent dat de feestdagen er aan komen. Even tijd voor familie en vrienden. Maar ook tijd om terug te blikken op het afgelopen jaar. En als ik dan kijk naar onze fractie dan ben ik trots! De fractie heeft hard gewerkt en er zijn veel dingen bereikt. In de laatste raadsvergadering van afgelopen donderdag hebben we bijvoorbeeld als raad besloten dat er 2 natuurbegraafplaatsen kunnen komen in onze gemeente. Wij gunnen iedereen een mooi leven, maar ook een persoonlijk en passend afscheid. En middels deze nieuwe vorm van begraven maken wij dit mogelijk. Met dat als laatste stuk van 2023, maken we ons op voor het volgende jaar. Waarin we ons niet hoeven te vervelen. We zitten boordevol ambities als CDA Gemert-Bakel. De vraag naar woningen is groot. Gelukkig staan er veel woningbouwplannen op stapel en bouwen we door. Ook op onze bedrijventerreinen maken we gelukkig stappen vooruit. Het openbaar vervoer is en blijft een zorgenkindje en daar blijven wij ons dan ook maximaal op inzetten. Dit samen met de knelpunten van onze wegen zoals de N279 en N272. Daarnaast staan de komende periode nog grote dingen op ons te wachten. Voorbeelden hiervan zijn de golfbaan en de centrumplannen. Maar daarnaast ook de nieuwbouw van scholen. Als CDA Gemert-Bakel staan wij voor goed onderwijs. En goed onderwijs is niet alleen goede gebouwen maar ook veiligheid op sociale vlakken en qua verkeersveiligheid. Een van de grootste dossiers op dit moment is de nieuwbouw van het Commanderij College (CoCo) Macropedius (Havo/VWO). Voor Gemert-Bakel willen wij graag een middelbare school behouden. Dit is belangrijk voor de aantrekkingskracht voor onze gemeente en is simpelweg ook heel belangrijk voor al die leerlingen in de leeftijd van 12 tot 18 jaar. Wij moeten nu een keuze gaan maken voor een locatie voor de komende 40 – 50 jaar. Dat vraagt dus een zeer, zeer kritische blik.

Zoals u leest hoeven wij ons in 2024 niet te vervelen. Wij zullen als fractie hard blijven werken en gaan nu even genieten van de kerstvakantie. Ik wens u namens de fractie hele fijne feestdagen toe! En als er iets is, ook in het nieuwe jaar, dan weet u ons te vinden.

Namens CDA Gemert-Bakel,

Stefan Janszen