07 september 2017

Gemert Mert, CDA Like en Win actie !

Zoals ieder jaar zijn we dit jaar ook weer met koffie en appels op Gemert Mert aanwezig. Dit doet het CDA Gemert-Bakel al jaren met veel plezier. Het is naast een mooi evenement een laagdrempelige manier om met u in gesprek te gaan. Want dat wil het CDA. Weten wat u bezig houdt en wat u van ons verwacht als lokale volksvertegenwoordigers.

Daarnaast horen we graag jullie ideeën voor onze gemeente. Dit jaar willen we dit doen door middel van een ludieke actie met een leuke prijs.
Graag zouden we u op Gemert Mert met uw idee voor Gemert-Bakel willen fotograferen en deze foto willen plaatsen op onze facebookpagina. Iedereen die wil kan vervolgens de foto (en daarmee het idee) dat hem of haar het beste aanstaat liken. Het idee met de meeste likes belonen we met een mooie prijs en natuurlijk zullen we alle input meenemen om te kijken wat we ermee kunnen doen.

Hopelijk mogen we u zondag begroeten!

Voor de vakantie hebben we u gevraagd uw kleine ergernissen bij ons te melden. Dat hebben we geweten. We hebben er een heel aantal ontvangen. Omdat ons artikel net voor de vakantie gepubliceerd is hebben we nog niet overal een antwoord op maar we beloven overal op terug te komen en er een vervolg aan te geven. Geen garanties maar wel maximale inzet!
Veel ergernissen hebben betrekking op het groenonderhoud in onze gemeente. Het wordt door diverse van u ervaren als onvoldoende. Voor de begroting van komend jaar wil het CDA dan ook extra budget aan gaan vragen om dit onderhoud weer op een hoger niveau te krijgen. Enerzijds door meer geld hiervoor vrij te maken maar ook door slimmer na te gaan denken over groenonderhoud.
Ook hondenpoep blijft terugkomen waar inmiddels nog meer aandacht voor is. Een opvallend punt wat veel voorkwam was de veiligheid en duidelijkheid bij een aantal rotondes.
Ook onvoldoende woningen voor senioren in met name Bakel is een punt van aandacht. We zijn ervan overtuigd dat dit een plek moet en gaat krijgen bij de herinrichting van het centrumgebied van Bakel!
Dan waren er nog veel individuele ergernissen die inmiddels bij de betreffende portefeuillehouder onder de aandacht zijn gebracht.
U hoort dus nog altijd van ons. Heeft u ook nog iets wat u onder de aandacht wil brengen dan horen we dat graag.

Mede op initiatief van het CDA wordt nu eindelijk de Viltstraat in Bakel aanpakt. Zoals heel Bakel weet was deze al jaren aan een stevige opknapbeurt toe. Vanaf 11 september zal deze dan ook worden heringericht worden. Dus ja even extra overlast maar wel voor een goed doel. We zijn blij dat dit nu eindelijk na goed overleg in samenspraak met de buurt opgepakt wordt.

Nogmaals tot zondag en we hopen dat u ons blijft benaderen met uw vragen/ergernissen of gewoon goede ideeën.

Inge van Dijk, CDA Gemert-Bakel, [email protected]