03 januari 2022

Het nieuwe jaar: doen waar het om draait voor Gemert-Bakel

Namens de fractie CDA Gemert-Bakel wens ik u allen een zeer goed 2022 toe!

Door de pandemie blijft het afwachten wat mogelijk is en wat niet. Het CDA wil van het positieve uitgaan. Want wij hebben ondanks alles een grote veerkracht in onze samenleving gezien. Laten we deze vasthouden en vooruit proberen te kijken. Doen waar het om draait voor elkaar en voor Gemert-Bakel.

Dat is voor ons als CDA op de korte termijn vooruit kijken naar de gemeenteraadsverkiezingen in maart. Op 14 maart gaan de stembussen open en deze sluiten op 16 maart. Achter de schermen is ons team hard aan het werk voor de campagne. Wij zullen de komende periode onze plannen voor de aankomende 4 jaar met u delen.

Maar graag blik ik ook kort met u terug. Er zijn de afgelopen jaren namelijk veel mooie resultaten bereikt. Uiteraard was dit ons niet gelukt zonder alle initiatieven, input en denkkracht vanuit de Gemert-Bakelse gemeenschap. En daar ben ik echt heel trots op! En daar bedanken wij u voor!

Met het oog op de toekomst zijn we er trots op dat we weer financieel gezond zijn geworden. Van 8 jaar geleden van € 11 miljoen negatief naar € 15 miljoen positief nu. En dat terwijl we toch veel hebben kunnen realiseren. Zo zijn de centrumplannen in Bakel, Gemert en Milheeze volop in ontwikkeling. Het centrumplein in Bakel is gerealiseerd en heel mooi geworden. Verder zijn er voor het kasteel Gemert belangrijke stappen gezet voor de renovatie en herontwikkeling. We hebben het zwembad en sporthal Molenbroek gerenoveerd en we zijn gestart met het inhalen van achterstallig onderhoud aan onze wegen met speciale aandacht voor verkeersveiligheid.

Ook hebben we in deze vervelende coronatijden de gemeentelijke dienstverlening verder verbeterd om inwoners en bedrijven beter van dienst te kunnen zijn. Daarnaast hebben we de horeca extra ondersteuning geboden, onder andere met ruimere winterterrassen. Tot slot zijn er ook vele woningbouwplannen in de verschillende kernen vastgesteld of zitten in de pijplijn. We hebben dus heel veel bereikt maar helaas niet alles. Ondanks vier jaar lang stevige inzet is de N279 geen 2x2-baans weg (zonder lange omleiding) en is het knelpunt van de Beekse Brug nog niet opgelost. Zaken buiten onze macht, maar we blijven ons er voor inzetten!

Het CDA Gemert-Bakel blijft zich inzetten op de ingeslagen weg en wil samen graag initiatieven blijven waarmaken! Onze huidige fractie blijft zich tot het einde voor 100% inzetten. In de aankomende periode zullen wij het vernieuwde team waarmee wij de campagne ingaan verder aan u voorstellen.

Wilt u graag met ons in gesprek? Of zijn er andere zaken die u graag wilt bespreken. Neem dan vooral contact op.

Namens CDA Gemert-Bakel,

Stefan Janszen