03 maart 2023

In Memoriam Toos van den Hurk - Kuunders

Wij staan als CDA Gemert-Bakel stil bij het plotselinge overlijden van Toos van den Hurk - Kuunders. Diep ontroerd en ontzettend geschrokken hebben wij kennis genomen van haar overlijden. Toos was voor ons vele jaren een steun en toeverlaat. Het maakte niet uit wat er gevraagd werd of wat er op de agenda stond. Toos was er. Een harde werker met oprechte interesse voor de mens.

Toos begon bij het CDA Gemert-Bakel met commissiewerk. In 2002 werd ze voor het eerst gekozen als gemeenteraadslid. Ook de opvolgende 2 periodes was ze raadslid en zo zat Toos 12 jaar aaneen gesloten in de raad. Toos heeft daarna een stapje terug gedaan, wilde plaats maken voor de jeugd, het stokje doorgeven. Ze bleef wel als commissielid actief. Om zich vervolgens in 2018 toch weer verkiesbaar te stellen toen er een beroep op haar gedaan werd om De Mortel te vertegenwoordigen in onze fractie en in de gemeenteraad.

De vele voorkeurstemmen geeft duidelijk aan hoe geliefd zij was en haar harde werk gewaardeerd werd! Vorig jaar stopte Toos definitief als gemeenteraadslid. Maar Toos verloor haar interesse in de politiek zeker niet.

Toos was het schoolvoorbeeld van een echte volksvertegenwoordiger.

Haar interesses lagen bij het inrichten van het buitengebied, goede voorzieningen in dorpen en goede MFA’s. Zodra het leefbaarheid betrof stond Toos voorop. Altijd bezig met de mens en nooit in eigen belang.

Als raadslid werk je natuurlijk voor de gehele gemeente Gemert-Bakel. Maar je eigen dorp ligt toch wel het meest onder de loep. En dat was voor Toos zeker zo. Een zeer gewaardeerde vertegenwoordiger voor het Mortelse. Haar dorp waar ze alles voor deed. Waar zij zeer betrokken was bij de inwoners en zo de geluiden en wensen van haar achterban kon opvangen. Fier vertelde ze ook altijd aan eenieder over de totstandkoming van het fietspad langs de Doctor de Quayweg, waar ze zelf veel tijd en energie in heeft gestoken om het te realiseren.

Ze was trots dat zij raadswerk mocht doen en zo haar steentje kon bijdragen aan de gemeenschapszin van Gemert-Bakel. Een mensen mens, betrokken en handen uit de mouwen. Er is een zeer geliefd persoon overleden. Wij gaan haar ontzettend missen.

Namens fractie en bestuur CDA Gemert-Bakel