27 oktober 2020

KANSEN ZIEN EN GRIJPEN BIJ CDA GEMERT-BAKEL

CDA Gemert-Bakel krijgt twee nieuwe wethouders.
“Ontzettend trots ben ik dat twee mensen van het CDA Gemert-Bakel hun dromen en ambities waarmaken”, zegt fractievoorzitter Janszen.
“Hoe mooi is het dat in het vreemde jaar van 2020 Asten een burgemeester uit Gemert-Bakel krijgt en Den Haag een aankomend tweekamerlid uit onze club tegemoet kan zien.”

Anke naar Asten
Anke van Extel-van Katwijk wordt de nieuwe burgemeester van de gemeente Asten. Anke is 20 oktober 2020 voorgedragen door de gemeenteraad van Asten voor burgemeester. Anke gaat haar droom verwezenlijken. Het CDA Gemert-Bakel is trots dat zij dit ambt gaat bekleden. Anke heeft veel politieke ervaring (21 jaar). Zo was zij raadslid, fractievoorzitter, Statenlid en wethouder. Zij heeft een breed netwerk en wij begrijpen daarom ook dat Asten voor haar gekozen heeft. Ze past helemaal binnen het uitgeschreven profiel.

Inge naar Den Haag
In maart ’21 zijn de Tweede Kamerverkiezingen en daar kunnen we voor het eerst na 2010 weer stemmen op een kandidaat uit Gemert-Bakel. Inge van Dijk is namelijk op plek 3 voorgedragen op de lijst van het landelijke CDA. Zij is daarmee de hoogst geplaatste vrouw en nieuw gezicht. Inge heeft zich de afgelopen 19 jaar voor Gemert-Bakel bewezen als raadslid, fractievoorzitter, wethouder en is daarnaast inmiddels vijf jaar voorzitter van CDA Brabant. Dat er door het CDA landelijk gekozen wordt om haar zeer hoog op de lijst te zetten is daarom ook begrijpelijk. Wij zullen in ieder geval volle bak campagne gaan voeren!

Toekomst
Het CDA Gemert-Bakel is een lokale volkspartij die dicht bij de mensen staat. Er is binnen de partij altijd ruimte voor ontwikkeling, kansen en doorgroei. Dit bewijs wordt nu geleverd doordat Anke burgemeester gaat worden en Inge heel hoog op de lijst komt voor de Tweede Kamerverkiezingen. Het is natuurlijk jammer dat deze twee vaste vertrouwde gezichten Gemert-Bakel verlaten. Maar het zorgt er ook voor dat Gemert-Bakel op de kaart wordt gezet. Daarnaast worden de lijnen naar Den Haag nog korter en beter.

Op dit moment bekijkt de fractie alle mogelijkheden en opties. De portefeuilles worden overgenomen door nieuwe kandidaten. Binnen enkele weken zal hierover meer duidelijkheid komen.

Stefan Janszen
Fractievoorzitter CDA Gemert-Bakel