06 maart 2023

Laat je waardevolle stem niet verloren gaan

Op 15 maart mogen we gaan stemmen voor Provinciale Staten en voor het Waterschap. Met jouw stem geef je richting aan hoe onze mooie provincie eruit komt te zien en heb je invloed op het beleid voor de toekomst. De provincie lijkt misschien een “ver-van-mijn-bed-show” maar stiekem kom je de provincie en waterschap vaak tegen in je dagelijkse leven. Het waterschap gaat over het zuiveren van uw water. En de provincie gaat over mobiliteit, de energietransitie, landbouw en economie. Dus ook over zaken die spelen in Gemert-Bakel. Graag stellen wij onze kandidaten aan u voor.

Onze kandidaat voor de Provinciale Staten is Tanja van de Ven-Vogels. Zij is getrouwd en moeder van vier kinderen. Samen met haar man runt zij een bedrijf met melkkoeien en vleesvarkens in het buitengebied van Beek en Donk. Het CDA is een partij van de maatschappij die wij samen vormen. Een maatschappij waar we naast elkaar staan met een dienstbare overheid en betrokken inwoners. Ook daar waar het gaat om onze boeren en tuinders in onze provincie. Agrarische ondernemers zorgen voor ons voedsel en willen bijdragen aan de zorg voor hun omgeving. Als moeder, ondernemer, bewoner van het buitengebied en trotse boerin maakt zij zich sterk voor leefbaarheid ook in kleine kernen, goede bereikbaarheid en een toekomstbestendige landbouw. Tanja staat voor eerlijkheid en rechtvaardigheid en wil samen bouwen aan gezond verstand in de staten van Brabant!

Onze kandidaat voor de Waterschap is Peter Brouwers. Geboren in de Pandelaar in Gemert. Peter staat voor het inspelen op klimaatverandering. De hoosbuien maar ook de droogte van de afgelopen jaren vragen om aanpassingen van ons watersysteem. We hebben afgelopen zomers ervaren wat het betekent als de Peelsche Loop droog  valt. Er trad vissterfte op en de beplanting ging dood. Ons watersysteem moet veel flexibeler ingericht worden door automatische stuwen om in tijden van droogte meer water aan te voeren door het Peelkanaal of Bakelse Plassen. Maar bij extreme buien moet het water ook snel afgevoerd kunnen worden. We moeten nu die investeringen doen om de gevolgen van de klimaatverandering op te vangen en niet de rekening neer te leggen bij onze kinderen en kleinkinderen. Tegelijkertijd hebben is het hard uitgangspunt dat de lasten voor u als inwoners en ondernemers niet meer stijgen dan nodig.

Laat uw stem op 15 maart niet verloren gaan. Stem op deze twee top kandidaten!

CDA Gemert-Bakel