27 maart 2023

Praat mee over Milheeze

Als CDA Gemert-Bakel hebben we altijd geprobeerd om goed te weten wat er speelt bij de inwoners van onze gemeente. Dat heeft er altijd voor gezorgd dat wij besluiten konden nemen waar veel mensen achter staan, waar het voor mensen om draait. Dat doen we door commissie- en raadsleden uit verschillende dorpskernen in onze fractie te hebben, door naar verenigingen en dorpsoverleggen te gaan, door bedrijfsbezoeken te doen, door veel koffie te drinken met wie dat maar wil én door openbare fractievergaderingen te organiseren. Dit laatste is wel even geleden: corona gooide een tijdje roet in het eten. Maar we gaan dit weer nieuw leven in blazen.

En daarmee starten we in Milheeze. Op 18 april is de eerste openbare fractievergadering om 20.00 uur in de Schans in Milheeze. Wij nodigen u van harte uit om mee te praten over actuele onderwerpen in ons mooie Millus.

Niet voor niets hebben we Milheeze gekozen om als eerste te organiseren. Er speelt namelijk nogal wat in en rondom Milheeze waar u mogelijk ook een mening over hebt. Hoe denkt u bijvoorbeeld over het parkeren bij school in combinatie met de nieuwe dorpsvisie of het bouwen in Milheeze bij de Berken? We dragen graag ons steentje bij aan de energietransitie, maar wat vindt u van de gedachte om 50 of 60 hectare zonnepanelen te plaatsen in Milheeze bij het Vliegveld of in de omgeving van de Bakelse Plassen? De plannen van Defensie over de reactivering van de vliegbasis en de consequenties daarvan, is ook een goed onderwerp om te bespreken. Of een eventuele natuurbegraafplaats, waar plannen voor zijn om bij Nederheide de bestemming aan te passen, zodat het mogelijk wordt om daar een begraafplaats toe te staan.

Kortom, genoeg onderwerpen die actueel zijn. Maar nog belangrijker: misschien heeft u wel onderwerpen die we als lokale politiek moeten oppakken. Met betrekking tot Milheeze of daarbuiten. Wij horen het graag en gaan met u het gesprek aan op 18 april as. Dan zorgen wij dat de koffie klaar staat.

Bent u niet in de gelegenheid om aanwezig te zijn en wilt u toch meepraten? Dat kan. U kunt altijd contact opnemen via de mail [email protected]. Of bellen met een van de fractieleden van het CDA uit Millus.

Graag tot de 18e.

Namens CDA Gemert-Bakel,