06 december 2021

Samen doen we waar het om draait

December. De maand waarin we graag samenkomen. Samen met familie, vrienden en mensen die ons lief zijn. Ook dit jaar zal dit niet op een manier kunnen zoals we dat het liefst zouden willen. Iets minder samen, maar toch. Ieder maakt op zijn of haar eigen manier wat van deze maand. Een digitale borrel met vrienden, uit eten in eigen huis met een afhaalmaaltijd. Met een beetje fantasie is ook hier iets gezelligs van te maken. Maar we voelen ook dit jaar de gevolgen van de coronamaatregelen. Het doet ons weer beseffen dat de kracht van ons mensen zit in ‘samen’. Samen bereiken we meer. Met elkaar en voor elkaar. Een klein bruggetje naar een initiatief waarbij samen centraal staat: de wijkschouw.

Wijkschouw klinkt misschien niet zo sexy, maar is eigenlijk gewoon een ‘kijk in de wijk’. Gemeente, politie, handhaving en niet te vergeten u als inwoner trekken samen uw wijk in om te zien waar er verbeterpunten zijn. Misschien voelt u zich op bepaalde plekken in de wijk niet veilig of struikelt u dagelijks over een losse stoeptegel. Tal van dingen die juist door er samen naar te kijken opvallen en opgelost kunnen worden. Begin 2022 wordt er een start gemaakt met deze bezoekjes in de wijk. Samen kunnen we hier een succes van maken en zo doen waar het om draait!

Terug naar de decembermaand. We bedenken ook dit jaar vast weer wat om er toch fijne dagen van te maken. Misschien een overbodige opmerking, maar vergeet ook diegene niet die misschien wat minder sociale contacten heeft en nu met de aangescherpte maatregelen verder geïsoleerd raakt. Een telefoontje of kaartje doet vaak al goed. Laten we aandacht houden voor de ander… Oog en oor voor de ander is zeker in de donkere dagen van december ‘doen waar het om draait’.

Mocht u graag eens van gedachte met ons willen wisselen?
Neem dan vooral contact op, ik hoor graag van u!

Namens het CDA Gemert-Bakel wens ik u alvast fijne dagen toe!

Hanneke Coppens
CDA Gemert-Bakel