05 september 2022

We gaan weer beginnen

De vakanties komen tot het einde. Bent u nog weg of gaat u nog, geniet ervan! Bent u al terug? Wij hopen dat u een hele fijne zomer heeft gehad. Dat u heeft kunnen genieten van familie, vrienden en kennissen. Voor het CDA Gemert-Bakel is het einde van de vakantie het teken dat het nieuwe politiekejaar weer van start gaat.

Afgelopen maandag zijn wij weer begonnen met onze fractievergaderingen. Wij hebben de batterij lekker kunnen opladen en beginnen weer fris aan het jaar. Het eerste jaar in de nieuwe coalitie. Welke voor de vakantie geïnstalleerd is.

Voor het CDA Gemert-Bakel is één van de speerpunten een levendige gemeente en bruisende centra. En dat hebben wij in de vakantie ook gezien en meegemaakt.

Zo hebben wij als eerste gezien dat de fietstocht door onze 7 mooie kernen goed bezocht is. Wat een super leuk en mooi evenement is dat! Maar daarnaast hebben wij ook genoten van bijvoorbeeld het beachvolleybal in Gemert. Super fijn en leuk dat dit weer op het Ridderplein plaats kon vinden. Dat houden we graag zo!

Het Ridderplein is uitermate geschikt voor evenementen. Hier profiteert niet alleen het evenement van doordat het een mooie en centrale plek is in Gemert. Ook de omliggende horeca en winkels hebben baat bij dergelijke festiviteiten in het dorpshart. Een echte kruisbestuiving. Maar bovenal telt natuurlijk het plezier en de gezelligheid op het Ridderplein.

Vorige week, in de laatste schoolvakantieweek, hebben we in verschillende kernen ook weer kindervakantieweken gezien. Zo op het eerste gezicht zijn deze weer goed en druk bezocht door de kinderen. Aan de vieze, maar lachende gezichten te zien was het erg geslaagd. Het blijft ontzettend belangrijk dat we dit kunnen blijven organiseren voor de kinderen.

Maar al deze mooie evenementen en dingen die georganiseerd worden, kunnen niet zonder de vele vrijwilligers en sponsoren.Wij willen dan ook via deze weg de vrijwilligers en sponsoren bedanken! Maar ook tevens een oproep doen aan iedereen. Vele handen maken licht werk en zorgen voor veel plezier bij iedereen. Dus ondersteun elkaar waar het kan. Want uiteindelijk hebben we iedereen nodig om onze gemeente bruisend en evenementen levensvatbaar te houden.

Vanaf deze week begint het voor velen toch weer écht: het gewone leven. Dingen waar u in dat ‘gewone’ leven tegenaan loopt of wat u onder de aandacht wilt brengen? Uiteraard gaan wij ook graag weer met u in gesprek in het nieuwe politieke jaar. Laat het ons dus weten. Wij komen graag op de koffie (of u bij ons).

Namens CDA Gemert-Bakel,

Stefan Janszen