13 december 2011

eigen huis ontwerpen in Akersloot - 13 december 2011

Bouwmogelijkheden in Akersloot!

Niet op het Heer Derckplantsoen!

Aan de Startingerweg

In het bijgevoegde bericht van de gemeente Castricum meer voorlopige informatie

Eigen huis ontwerpen in Akersloot

Met elkaar je woningcomplex vormgeven en laten bouwen, dat kan aan de Startingerweg in Akersloot. Het gaat om bouwen onder wat heet Collectief Particulier Opdrachtgeverschap (CPO). Belangstellenden kunnen zich nu al melden. Op maandagavond 19 december (voor starters ) en dinsdagavond 20 december (voor senioren) zijn er informatiebijeenkomsten. Voorafgaand aan de informatiebijeenkomst is er op maandagavond 19 december een inloop voor buurtbewoners.

In opdracht van de gemeente Castricum voert bureau Kerssens & De Ruiter architecten momenteel een onderzoek uit naar de haalbaarheid van twee woningbouwprojecten aan de Startingerweg in Akersloot.
CPO houdt in dat toekomstige particuliere huiseigenaren zelf opdrachtgever zijn van het bouwproject. Hierdoor hebben zij optimale invloed op onder andere de vorm en materialen van het gebouw en de indeling van de woning. Naast de ruime keuzevrijheid biedt deze manier van ontwikkelen ook flinke financiële voordelen.

Het idee is om twee collectieven projecten te vormen, een voor senioren en een voor starters. In beide gevallen gaat het om ongeveer 25 woningen. Kerssens & De Ruiter onderzoekt of de uitvoering planologische mogelijk is. Het architectenbureau maakt schetsen en financiële berekeningen om de haalbaarheid van het plan in eerste aanzet te toetsen. Ook peilt het bureau de interesse naar collectief particulier opdrachtgeverschap op deze locatie. Eerder is door dit bureau in 2010 het project De Vrijegeest van 22 starterswoningen aan de Buurtweg in Akersloot opgeleverd, ook een project dat door collectief particulier opdrachtgeverschap tot stand is gekomen.

In december komen er informatiebijeenkomsten, ze worden apart gehouden voor geïnteresseerde senioren en voor starters. Locatie en tijden worden later bekend gemaakt.
Wie nu al interesse heeft, kan dat alvast kenbaar maken en zich aanmelden voor één van de bijeenkomsten Dat kan bij de heer M. Vinke, tel. 14 0251 of e-mail [email protected].