16 mei 2011

Subsidiepot Projectenfonds

Vanavond is duidelijk geworden dat het oorspronkelijke doel van het projectenfonds weer in ere wordt hersteld. Dit houdt in dat eenmalige vernieuwende activiteiten subsidie kunnen aanvragen uit dit fonds. Het zijn kleine bijdragen, maar het is er wel. Wethouder Zonjee heeft dit vanavond in een informatieavond duidelijk weten te brengen, waarvoor hulde.

Dit houdt wel in dat verenigingen die al jaren uit dit fonds betaald zijn en die structureel elk jaar dezelfde activiteiten organiseren hier op den duur niet meer voor in aanmerking komen. In dit kader komt bij het CDA de kunst- en cultuurnota ook weer kijken. Wat willen we in Castricum aan kunst en cultuur en hoe financieren we dit. Komen dan alle verenigingen in aanmerking of wordt er een selectie gemaakt.

Het CDA vindt dat het tijd wordt om ook hier knopen door te hakken. Duidelijkheid bieden aan de inwoners van Castricum, is alleen maar goed voor ons allemaal.

Iedereen die vragen heeft, kan natuurlijk bij de diverse wethouders terecht. Wethouder Zonjee voor dit projectenfonds en Wethouder Klijnstra voor het kunst- en cultuurbeleid.

Ik zal dit zeker blijven volgen, want duidelijkheid voor alle partijen is goed.

Elize Bon