26 april 2019

Tour door Akersloot

Op zaterdagmiddag 13 april 2019 is een informatief bezoek aan Akersloot gebracht. Vanaf het  “verzamelpunt ’t Pontje” werd, naast het trotseren van een koude harde wind en fikse hagelbui, gekeken naar en gediscussieerd over een watertappunt, pinnen op de pont, betere mogelijkheden voor het te water laten van de boten en een verbeterde inrichting van het recreatiegebied ‘RAUM’.

Daarna werd een bezoek gebracht aan de voormalige Jacobsschool aan de Kerklaan. Recent is dit historische gebouw omgebouwd tot het medisch centrum  D’OUDE JACOBUS. Door de trotse initiatiefneemster en huisarts M. Markvoort werd een enthousiaste rondleiding verzorgd. Zeer bedankt !

Tot slot namen wij een kijkje bij Startingerhof waar initiatiefnemer van het eerste uur, de heer  Jan Terluin, een toelichting gaf over het ontstaan van het gebouw. Het project Startingerhof is extra bijzonder omdat het een CPO project is (collectief particulier opdrachtgeverschap). De ontwikkeling is dus door de kopers zelf volledig in gang gezet, maar dat ging niet zonder slag of stoot. Wij konden echter van dichtbij zien dat de aanhouders trots kunnen zijn op hun doorzettingsvermogen en het (bijna gerealiseerde) resultaat !

Dorien Veldt, Wim Swart, Maria Overtoom, Joost Cornelis, Falgun Binnendijk, John de Boer, Elize Bon, Fer Wilms, Annelies Swart, Wim Gijzen, Gerrit Branderhorst.