26 mei 2015

BUCH

Afgelopen dinsdag hebben de vier colleges van B&W (buch gemeenten) definitief ingestemd met het bedrijfsplan voor de ambtelijke fusie van onze vier gemeenten. Dit gebeurde eerder al onder voorbehoud van het advies van de Bijzondere Ondernemingsraad (BOR). Dat advies heeft de BOR inmiddels gegeven.

Er volgen nog spannende tijden

De volgende stap is dat de vier gemeenteraden moeten instemmen. Ze vergaderen hierover op 24 juni. Als de raden positief besluiten breekt er een spannende tijd aan voor ons allemaal. Sommige dingen blijven hetzelfde maar minstens zoveel zaken zullen veranderen in werk en organisatie. Alle medewerkers zullen zoveel mogelijk betrokken worden bij de uitwerking van het bedrijfsplan. Hoe dat in zijn werk gaat en hoe de planning er vanaf 24 juni uit gaat zien horen en zien we binnenkort.

BUCH-platform

Op het digitale BUCH-platform vind U alle informatie en documenten over de BUCH bij elkaar. U kunt er onder meer het bedrijfsplan lezen -de samenvatting voorin is maar anderhalve pagina- en het advies van de BOR.

Inloggen

Ga naar buch.mett.nl (zonder www!) om meteen in te loggen op het BUCH-platform. Heb je problemen met inloggen. Stuur dan een mailtje naar de werkgroep communicatie van de Gem. castricum.

Met vriendelijke groet,

Gert Brouwer, gemeentesecretais Bergen