16 april 2014

Discussie vredessymbool Akersloot over en uit

De enquête is in Akersloot huis aan huis verspreid op zo’n 2.000 adressen. De gemeente ging hiertoe over omdat de Nationale Ombudsman had geoordeeld dat een eerder besluit onvoldoende was onderbouwd. Daarom was een nieuw besluit nodig van burgemeester en wethouders over de vraag of de jeu de boulesbaan verplaatst moet worden.

Toen in 2010 de jeu de boulesbaan werd vergroot en dichter bij het vredessymbool kwam te liggen, vroegen de toenmalige stichting 1945–1995 en het 4/5 mei comité om een oplossing waarbij er meer ruimte zou komen tussen deze baan en het nabijgelegen vredessymbool.

Bij elkaar 686 mensen deden mee aan de enquête die door het onafhankelijke Direct Research werd gehouden. Het aantal inzendingen maakt volgens dit onderzoeksbureau de uitslag representatief.

Burgemeester en wethouders hebben dinsdag 14 april besloten om hun eerdere besluit te handhaven. Dat betekent dat de situatie blijft zoals hij nu is.