30 januari 2015

Plastic afvalinzameling in Akersloot.

In juni 2009 zijn we in de gemeente Castricum begonnen met het apart inzamelen van plastic verpakkingsafval.

En als je op de ophaaldagen door het dorp rijdt , kan je zien dat er ook daadwerkelijk heel veel plastic apart aangeboden word.

Er zijn tijdens de verkiezingscampagne in 2014 opmerkingen gemaakt over het bewaren van die zakken.

Zo is door inwoners bij het CDA gevraagd of het mogelijk zou zijn om volle zakken plastic afval tussentijds op een plek in Akersloot ingeleverd kunnen worden. De reden hiervoor is dat de zakken veel ruimte innemen in de schuren in het dorp en dat in de zomermaanden het afval door de warmte gaat ruiken. Ook zou dit ongedierte kunnen aantrekken. En de zakken worden maar één keer per maand opgehaald.

Graag zouden we van u als inwoner van Akersloot, willen weten of er ook daadwerkelijk behoefte is aan een inleverplek in ons dorp.

Als blijkt dat veel Akersloters behoefte aan een inleverplek voor plastic hebben, dan willen wij van het CDA ons daar hard voor maken.

Dus…..laat het ons weten door onderstaand strookje ingevuld in te leveren bij :

Dorien Veldt, Sluisweg 2

Maria Overtoom, Frans Halslaan 32

U kunt ook een mail sturen naar : [email protected]

Ja, ik heb behoefte aan een inleverplek voor plastic afval in Akersloot.

Naam: ………………………………………………………………………………………………..

Click hier voor de ingediende motie