23 april 2023

Koningswedstrijd

Afgelopen januari heb ik Paul Peters onmoet en gevraagd naar zijn hobby, sportvissen. Hier op de website heb ik toen een kort verslagje gedeeld van wat er allemaal bij sportvissen komt kijken. Hij gaf aan dat er een mooie wedstrijd aan zou komen. En tja dat was gisteren de Koningswedstrijd, 15 sportvissers op een rijtje, met de juiste afstanden. Al vroeg uit de veren om, om 7.15 uur te loten, wie de beste stek zou krijgen aan het water in de wijk Ooi te Doesburg. En zoals beloofd zou ik komen kijken, wel wat later zo op mijn vrije dag (8.45 uur). Wat een rust en stilte en een heerlijk zonnetje, maar veel vis wilde niet gevangen worden. Een Brasem zou leuk zijn, maar helaas die liet zich niet zien. Om 11.00 uur klonk de toeter, de Koningswedstrijd was afgelopen. De spullen werden opgeruimd, behalve de leefnetten waar de gevangen vis in verbleef. Paul Peters heeft niets gevangen, maar een enkeling een paar visjes, na het wegen werden deze weer vrijgelaten. De mannen vertrekken naar een kantine voor een lekkere bal gehakt en een goed gesprek. Wat maakt het vissen nu bijzonder, nu ja bij zo'n wedstrijd is het toch wel een beetje de spanning of je iets zal vangen. Gisteren was het vooral genieten van de rust en de heerlijke zon.