23 maart 2023

Uitslag Waterschapsverkiezingen

Een week en één dag na de verkiezingen!

Fractievoorzitter Danielle Robbertsen reageert op de definitieve uitslag zoals deze vandaag bekend is gemaakt: "De uitslag is definitief. Nogmaals dank voor alle stemmen die we als CDA gekregen hebben. Dat waren er 34025. Dit heeft geresulteerd in 3 zetels. We verliezen er dus 2. In het algemeen bestuur zijn nu gekozen: Danielle Robbertsen (fvz), Theo Donderwinkel en Belinda Elfrink.

We balen van de uitslag, kijken terug op een prachtige campagne, hebben inmiddels de schouders eronder gezet en gaan met de nieuwe fractie vooruit kijken. Daarbij hebben we goed contact met alle fracties. We zijn altijd bereid om samen te werken, maar het nu allereerst aan de BBB.

Informateur B.J. Bussink heeft de opdracht aanvaard om samen met alle partijen tot een bestuursakkoord (en daarbij een  nieuwe coalitie) voor bestuusperiode 2023-2027 te komen. Wij geloven dat we met de bewuste, betrokken en betrouwbare partij die we zijn, het verschil kunnen maken. We zullen u de komende tijd op de hoogte houden."