18 januari 2011

Bijeenkomst Jong WI over integratie

Woensdag 12 januari vond in Den Haag de tweede bijeenkomst van het jong WI plaats. De bijeenkomst stond in het teken van het WI-rapport  "Integratie op waarden geschat".  Petra van der Burg, auteur van het rapport, verzorgde een bijeenkomst waarbij de deelnemers dit onderwerp met elkaar bespraken. In groepsverband werden de verschillende thema’s bediscussieerd waarna iedere groep een korte presentatie gaf. Opmerkelijk was het dat de feiten en de beelden over integratie wel erg uiteen lopen.

Doel van de bijeenkomsten van het jong WI is om CDJA-ers met onderzoeksmatige belangstelling te interesseren voor WI publicaties. De volgende bijeenkomst van het jong WI zal plaatsvinden in mei 2011 en zal in het teken staan van het CDV lentenummer "Populisme in de polder". In dit nummer gaan diverse auteurs in op het fenomeen populisme, het onbehagen daarachter en de toekomst van het CDA als volkspartij. Pieter Jan Dijkman, hoofdredacteur CDV, zal deze avond gastspreker zijn.

Voor meer informatie over het jong WI of het aanvragen van rapporten kunt u contact opnemen met Sandra Nieberg ([email protected] of 070 34 24 874)