24 mei 2011

Levendige discussie over arbeidsmarkt

Op woensdag 18 mei organiseerden het Steenkamp Instituut en het Wetenschappelijk Instituut voor het CDA alweer de vijfde ‘Van Denken naar Doen’ bijeenkomst. Ditmaal rondom het thema arbeidsmarkt en het in 2010 verschenen WI-rapport ‘Toegerust op de arbeidsmarkt’. Raymond Gradus, directeur van het WI, vertelt over de inhoud van het rapport waarbij onder meer de verontrustende stijging van het aantal jong gehandicapten in de Wajong en de grote werkloosheid onder allochtonen aan bod komen. Na de pauze volgt onder leiding van Barbara Gardeniers van het Steenkamp Instituut een levendige discussie aan de hand van verschillende stellingen. Hierbij komen onder meer het niet op elkaar aansluiten van vraag en aanbod op de arbeidsmarkt aan de orde. Ook wordt gesproken over de rechten van flexwerkers en ZZP’ers. Rond half tien wordt de bijeenkomst afgesloten met een drankje in de kantine van het Partijbureau.