23 september 2014

WI zoekt enthousiaste stagiair(e) voor rapport over kunst & cultuur

Het Wetenschappelijk Instituut voor het CDA is op zoek naar:

een enthousiaste stagiair(e)

die een bijdrage levert aan een rapport over het belang van kunst en cultuur vanuit christendemocratisch perspectief, en ondersteuning biedt bij de organisatie van rondetafelgesprekken ter voorbereiding op de totstandkoming van het rapport.

Het Wetenschappelijk Instituut voor het CDA heeft tot taak het christendemocratische gedachtegoed te vertalen naar de vraagstukken van deze tijd. Dat doet het door grondige beleidsstudies uit te voeren naar relevante en actuele vraagstukken. Het WI doet dit vanuit een kritisch-solidaire en onafhankelijke opstelling ten opzichte van het CDA. Daarnaast geeft het WI het tijdschrift Christen Democratische Verkenningen uit dat de functie van geheugen en geweten binnen de christendemocratie vervult.

Komend jaar wil het WI werken aan onder meer een rapport over kunst en cultuur. De stagiair heeft tot taak om een deel van het rapport in wording te schrijven. Het gaat om het historisch hoofdstuk dat de historie van de politieke visie op kunst en cultuur in het algemeen en de christendemocratische visie in het bijzonder schetst. Hij of zij kijkt daarbij ook over de grens naar zusterpartijen in bijvoorbeeld Duitsland en België.

Functievereisten
Je hebt een duidelijke verwantschap met het CDA en het christendemocratische gedachtegoed, dat bijvoorbeeld blijkt uit een lidmaatschap van het CDJA. Je hebt kennis van politiek, politieke theorieën en kunst en cultuur. Je bent bezig een universitaire of HBO-opleiding af te ronden. Het strekt zeker tot aanbeveling als je eerder hebt gepubliceerd. Je bent resultaatgericht en beschikt over een goede taalvaardigheid en schrijfstijl. Je ziet in dit project een mooie gelegenheid om waardevolle werkervaring op te doen. Wij bieden een inspirerende werkomgeving op het Wetenschappelijk Instituut voor het CDA in Den Haag en een stage- een reiskostenvergoeding.
We vragen in het bijzonder studenten politicologie, (rechts-)filosofie of (kunst-)geschiedenis te reageren. De stage is bedoeld voor een periode van ongeveer 3 maanden (in overleg nader te bepalen) en kan dit najaar aanvangen.

Reageer nu!
Heb je vragen of ben je geïnteresseerd, bel gerust met de heer Rien Fraanje, plaatsvervangend directeur van het Wetenschappelijk Instituut voor het CDA, 070 3424874, of stuur voor 10 oktober 2014 je CV met motivatie naar [email protected].

Het Wetenschappelijk Instituut voor het CDA is op zoek naar:

een enthousiaste stagiair(e)

Functievereisten