04 november 2013

Jan Peter Balkenende neemt rapport over duurzaamheid in ontvangst

Op donderdag 31 oktober hebben oud-minister-president Jan Peter Balkenende en CDA-Tweede Kamerlid Agnes Mulder een rapport van het Wetenschappelijk Instituut voor het CDA Lessen in duurzaamheid - Handelingsperspectief vanuit een betrokken samenleving uit handen van WI-directeur Raymond Gradus in ontvangst genomen.

Het rapport schetst op grond van een christendemocratische visie op de samenleving de instrumenten waarmee duurzaamheidsdoelen gerealiseerd kunnen worden en beveelt aan om de samenleving veel meer te betrekken bij het duurzaamheidsbeleid. Alleen dan ontstaat er een steeds breder maatschappelijk draagvlak voor duurzaamheid en een groene agenda van onderop, vanuit de samenleving.

In zijn bevlogen reactie koppelde Jan Peter Balkenende zijn waarden en normen verhaal aan duurzaamheid en riep op tot daadkracht. Ook Agnes Mulder liet weten zich goed te kunnen vinden in het rapport en de concrete beleidsaanbevelingen. In een tot de nok toe gevulde zaal vond een interessant debat plaats met beleidsmakers en lokale bestuurders over de vraag hoe bedrijven, lokale afdelingen en organisaties een vervolg aan het duurzaamheidsvraagstuk kunnen geven.  De bijeenkomst werd opgeluisterd door drie concrete praktijkvoorbeelden in filmfragmenten, die medeopsteller en eindredacteur Henri Bontenbal toelichtte.

Download de pdf van het rapport.

Het rapport is in gedrukte vorm van 12,50 euro tevens te bestellen bij Maaike Kamps, Officemanager van het WI, ([email protected]). Vergeet niet daarbij het verzendadres te vermelden. Een factuur wordt u separaat toegezonden door de financiele administratie.

Bekijk ook de foto's van de bijeenkomst op onze facebookpagina www.facebook.com/wicda

Download de pdf van het rapport.