11 november 2015

Nu te koop: Het Christen Democratisch Affiche

Ruth Peetoom heeft op 7 november het eerste exemplaar van Het Christen Democratisch Affiche in ontvangst genomen. Maaike Kamps vertelde voorafgaand aan de aanbieding iets over de partijculturen van de voorgangers van het CDA en hoe die zijn terug te zien in de affiches.

Het boek biedt een overzicht van de affiches van het CDA en van zijn voorgangers ARP, CHU, RKSP en KVP. Daarbij geeft het ook inzicht in de verhalen eromheen. Waarom stond premier Van Agt bijvoorbeeld nooit afgebeeld op een affiche? Hoe kwam de leus 'laat Lubbers zijn karwei afmaken' tot stand? En hoe verhield de leiderschapscultus rond ARP-voormannen als Colijn en Biesheuvel - beiden prominent afgebeeld op de affiches - zich tot de beginselen waar het allemaal om zou moeten gaan?

Het Christen Democratisch Affiche is voor € 19,90 te koop in de boekhandel en via het WI (mail naar [email protected]).