26 maart 2015

7 april - Symposium over het verdienvermogen van Nederland met Maxime Verhagen

Op dinsdag 7 april organiseert de Stichtingsraad van het Wetenschappelijk Instituut voor het CDA in samenwerking met het Martens Centre for European Studies een symposium met als thema

Bloei en Groei
Een christendemocratisch perspectief op het verdienvermogen van Nederland

U bent van harte uitgenodigd dit symposium, dat plaatsvindt op het CDA Partijbureau, bij te wonen.

We hebben drs. Maxime Verhagen, voormalig vice-premier en oud-minister van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie en thans voorzitter van Bouwend Nederland  en mr. Wopke Hoekstra, CDA-Eerste Kamerlid, bereid gevonden op dit symposium te spreken. Ook zal Paul Schenderling, MSc, een toelichting geven op het door hem geschreven WI-rapport ‘Bloei en Groei’ dat op het symposium gepresenteerd wordt. Een eerste exemplaar zal worden uitgereikt aan de beide sprekers. Na afloop van het symposium ontvangt u een exemplaar van het rapport. Uiteraard zal er ook gelegenheid tot discussie met de zaal zijn.

Centraal staat de vraag ‘hoe gaan we in Nederland op middellange termijn (de periode tot 2025) ons brood verdienen?’. Op deze avond willen we zoeken naar een christendemocratisch perspectief op het verdienvermogen, namelijk vanuit de gedachte dat de economie een sociale praktijk is, onderdeel van een poging om het goede leven vorm te geven. Hoe kunnen we de economie zo inrichten dat we onze economische mogelijkheden benutten en tegelijkertijd recht doen aan diepgewortelde noties van het goede leven?

Het symposium zal plaatsvinden op het CDA Partijbureau, Buitenom 18, 2512 XA, Den Haag. Vanaf 19.00 uur heten wij u welkom met koffie en thee. Het symposium wordt rond 21.15 uur afgesloten met een drankje. Deelname is gratis. Vanwege de beperkte zaalcapaciteit geschiedt inschrijving op volgorde van aanmelding. U kunt zich aanmelden door het online aanmeldformulier in te vullen.

Uitnodigingsbrief symposium 7 april

Programma symposium 7 april