28 februari 2022

CDA steunt nieuwe murals komende jaren

Donderdag 24 februari - STADSKANTOOR GOES - Steunfractielid Rabia Soebhan heeft gedurende de beeldvormende raad vragen gesteld over de murals in Goes. "Voor ons ligt het voorstel om 50.000 euro ter beschikking te stellen voor de periode 2022-2023 voor 3 Murals. Als fractie steunen wij cultuur, beleving en kunst. De murals in Goes zijn bekend en fleuren soms ietwat saai ogende gebouwen op en geven het enig aanzien. Wij kunnen dit voorstel dan ook steunen en het is mooi om te weten dat er in 2023 weer 3 Murals bij zijn gekomen. Toch hebben wij vanuit de fractie nog korte vragen:

• Het initiatief voor de Murals steunt de raad al jaren er worden middelen voor beschikbaar gesteld. Krijgen wij straks in 2024 weer een verzoek voor dit initiatief? Concreet is er een eind gedefinieerd, wanneer heeft Goes genoeg Murals? Zijn er ook andere soortgelijke initiatieven die Goes op een leuke manier op de kaart kunnen zetten?
  • Het bedrag van 50.000 euro en de besteding ervan is gespecificeerd. Wat wij eigenlijk missen zijn de onderhoudskosten/beheerskosten. Wat als een Mural beklad word of in slechte staat gaat verkeren..hoe wordt dit opgelost, komt er dan een extra verzoek voor financiële middelen?"

Foto @ Goes is Goes