20 januari 2024

In memoriam: onze Jan Hut

In memoriam

Helaas moeten we te vroeg afscheid nemen van Jan Hut. Hij was ziek, maar nog kort geleden sprak ik hem toen hij z’n hondje aan het uitlaten was. Regelmatig kwam ik hem tegen in onze wijk. Hij was optimistisch en net weer gevraagd om iets op te pakken in de culturele sector.

Want daar lag zijn hart. Veel mensen zullen hem kennen van de Zeeuwse muziekschool. Waar hij jarenlang directeur was. Eerst in Goes, later voor heel Zeeland. Zelf muzikaal, maar vooral ook een passie om het over te brengen. Daarnaast bestuurlijk actief bij veel culturele instellingen in Zeeland.

Hij was al lang lid van het CDA. Jan was 8 jaar een verbindend raadslid en fractievoorzitter. Ook was hij bestuurslid en voorzitter van de CDA-afdeling Goes. We deden nooit tevergeefs een beroep op hem. Hij was altijd creatief in de campagne, maakte met plezier een prachtig CDA-lied, maakte een pak erwtensoep om uit te delen tijdens het flyeren op de markt en was de eerste om te helpen met ledenwerving. We bewaren de mooie herinneringen.

Het is vooral een groot verlies voor de familie, maar als CDA verliezen we een trouw en betrokken lid, een joviaal, loyaal en buitengewoon prettig mens.

We wensen Klaske, de kinderen en kleinkinderen veel sterkte toe.

Namens CDA Goes,
Jo-Annes de Bat