08 mei 2024

Op het Stationsplein moeten betaalbare woningen komen!

Woensdag 8 mei - Raadslid Yannick de Potter heeft vandaag een betoog gehouden waarin hij pleit voor de realisatie van betaalbare appartementen op het stationsplein. Het plan, dat momenteel in ontwikkeling is, heeft de steun van het CDA, onder voorwaarde dat het om sociale huurwoningen gaat.

"Voor onze fractie is het een belangrijk uitgangspunt dat deze woningen betaalbaar zijn, met name voor jonge stellen en starters in Goes. Het is van essentieel belang dat zij de mogelijkheid hebben om comfortabel te wonen in onze stad," aldus De Potter.

Het raadslid is ook positief over de intentie van Beveland Wonen om deel te nemen aan de uitwerking van dit ontwikkelingsplan. Dit biedt volgens hem een goede gelegenheid om samen te werken aan het realiseren van betaalbare woningen voor de lokale bevolking.

"Daarnaast zouden we kunnen overwegen om een deel van deze ontwikkeling te combineren met faciliteiten voor fietsparkeren. Op die manier kunnen we niet alleen voorzien in de behoefte aan betaalbare huisvesting, maar ook aan de vraag naar veilige en toegankelijke fietsenstallingen," voegde De Potter toe.