10 juli 2020

Positieve grondhouding richting het Veerse Meer

Vrijdag 10 juli - GOES - Raadslid Yannick de Potter heeft een reactie geschreven over de plannen bij het Veerse Meer, als reactie op de ontwikkelingen bij de debatraad afgelopen donderdag.

"Gemeente Goes neemt positieve grondhouding aan over recreatieve plannen Wolphaartsdijk. Hierbij gaat het concreet over de plannen voor ‘De Zuidvlietpolder’ en ‘De Zuidschor’.

Deze plannen zijn naar mijn mening goed voor Wolphaartsdijk omdat ze bijdragen aan de kwaliteitsslag die nog gemaakt moet worden om Wolphaartsdijk toekomstbestendig te maken voor toerisme & recreatie. Deze initiatieven van lokale ondernemers verdienen ook een eerlijke kans om in ontwikkeling te komen.

De gemeenteraad heeft donderdag De Gebiedsvisie Veerse Meer fase 1 vastgesteld. Hierin worden afspraken gemaakt over welke ontwikkelingen nog mogelijk zijn rond het Veerse Meer. In fase 2 worden de kaders verder bepaald waaraan ook de plannen in Wolphaartsdijk aan worden getoetst. De gemeente gaat samen met de initiatiefnemers kijken hoe en of hub plannen hierin gaan passen zodat er nu zo snel mogelijk duidelijkheid komt over de haalbaarheid van deze plannen."