26 juni 2023

Technische vragen over kapotte lantaarnpalen Goes

Maandag 26 juni - GOES - Naar aanleiding van persoonlijke observaties in het dorp Kattendijke, heeft raadslid Easther Houmes technische vragen aan het college gesteld over de straatverlichting. Bewoners gaven aan dat de lantaarns al maanden of zelfs jaren niet vervangen waren. De volgende vragen zijn gesteld en beantwoord door het college:

Klopt het dat er onvoldoende straatlampen beschikbaar zijn om kapotte exemplaren te vervangen?
Nee, dat klopt niet. De levertijd van speciale armaturen is bij sommige leveranciers wel opgelopen. Door de snelle ontwikkelingen en vernieuwingen zijn oudere modellen niet altijd meer voorradig.

Hoelang duurt het gemiddeld voordat een kapotte lamp vervangen kan worden?
Storingen welke worden gemeld via de website van Goes worden normaal binnen 5 werkdagen opgelost. Als blijkt dat er materiaal moet worden besteld, kan dit oplopen tot 6 weken. Speciale armaturen kan tot wel 12 weken duren. In geval van de Dorpstraat Kattendijke gaat het over speciale armaturen. Deze zijn door de aannemer in een verkeerde kleur besteld. Om die reden heeft deze storing extra lang geduurd. Dit is inmiddels opgelost en de armaturen worden binnenkort geplaatst.

Is er een perspectief wanneer er überhaupt weer voldoende lantaarns voor heel Goes beschikbaar zijn?
Onze standaard armaturen zijn momenteel goed leverbaar.