20 oktober 2022

Werkbezoek aan V.V. Wolfaartsdijk

Donderdag 20 oktober - WOLPHAARTSDIJK - Vanavond bezocht steunfractielid Patrick Simpelaar V.V. Wolfaartsdijk!

Permanente sportcampagne: Deel 4 bij V.V. Wolfaartsdijk

Vanavond hebben we interessante gesprekken met de bestuursleden van VV Wolfaartsdijk. We hebben gesproken over hun belangrijke rol binnen het dorp Wolphaartsdijk en over voor de club zeer belangrijke onderwerpen die hen elke dag bezighouden:

• Nieuwbouwplannen voor de kleedkamer accommodatie (40 jaars vervanging);
  • Het flexibele gascontract van de vereniging en onduidelijkheid over de broodnodige compensatieregeling vanuit Den Haag;
  • Benodigde transparantie ten aanzien van de gemeentelijke huur van de velden, lichtmasten etc. en de hiermee samenhangende huur verhoging van maar liefst meer dan 10%!!
  • De mogelijkheden van stichting leergeld en het sportfonds om de alle leden aan het sporten te houden en dus ook voor leden die hier in de huidige tijd problemen mee hebben;
  • 50 jaar papier ophalen ten bate van de vereniging met een ongelofelijke inzet van zoveel vrijwilligers!

Vooral dat laatste onderwerp heeft voor de vereniging nogal wat voeten in de aarde. Nu de gemeente dit lijkt te gaan afbouwen lijkt dit een gat in de begroting te gaan slaan van ruim 8%. De compensatie die nu wordt aangeboden wordt voor een vereniging echt niet als realistisch gezien… Een paar belangrijke inzichten opgedaan waar we als CDA-Goes mee verder gaan en waarover we met VV Wolfaartsdijk absoluut in contact zullen blijven. Zo belangrijk om als overheid benaderbaar en goed toegankelijk te zien voor verengingen en daarbij ook te waken voor een toenemende verzakelijking.