16 maart 2024

CDA Hulst actief tijdens NL Doet

Vrijwilligers zijn het kloppend hart van vele sociale initiatieven. Het Oranje Fonds organiseerde op 15 en 16 maart 2024, samen met duizenden sociaal-maatschappelijke organisaties in het land, NLdoet; de grootste vrijwilligersactie van Nederland. NLdoet zet vrijwilligerswerk in de spotlights en nodigt iedereen uit om een dagje het verschil te maken en ertoe te doen! Als CDA Hulst doen wij hier al jaren aan mee, zo staken onze leden de handen uit de mouwen bij de Scouting in Hulst en bij Kloortje in Vogelwaarde en Kloosterzande.

Verenigingen, kerken, hobbyclubs, welzijnsorganisaties en tal van andere maatschappelijke verbanden kunnen alleen functioneren dankzij de belangeloze inzet van talloze vrijwilligers. Zij zijn de smeerolie van onze samenleving. In vrijwilligerswerk nemen mensen verantwoordelijkheid voor elkaar of de buurt zonder dat daar direct iets tegenover staat. Dat maakt onze samenleving mooier en leefbaarder voor iedereen!
Mensen die zich als vrijwilliger inzetten voor onze gemeente en andere mensen kunnen rekenen op onze volle steun. Soms lijkt het alsof alleen datgene telt dat economisch iets oplevert, maar juist in burgerinitiatieven en vrijwilligerswerk toont onze samenleving zich van haar mooiste kant. Een gemeente met veel vrijwilligers is wat het CDA Hulst betreft een vitale gemeente!