05 oktober 2020

CDA Hulst: Herstel de Liniedijk zodanig dat hij weer is te herkennen als onderdeel van de vesting.

In de gemeenteraadsvergadering van donderdag 1 oktober jl. heeft CDA-Hulst raadslid Carry Nijskens-de Maat aandacht gevraagd voor de slechte huidige staat van de Liniedijk. Het dijklichaam heeft niet meer de originele vorm en is volgens de De Van Coehoornstichting flink overwoekerd. Het CDA Hulst herinnerde de wethouder in de raadsvergadering aan de belofte van het college uit 2015: de Liniedijk zou zodanig worden hersteld dat hij weer is te herkennen als onderdeel van de vesting. Dit was nodig na de kap van populieren waardoor de dijk flink werd beschadigd. Op het stuk tussen fort Moerschans en Fort de Raepe zijn zomereiken aangeplant, maar veel zijn gesneuveld en het struweel tiert er welig. Wat het CDA betreft komt er snel een oplossing. Wethouder Depauw heeft toegezegd te gaan praten met de Stichting Menno van Coehoorn over de toekomst van de historische Liniedijk in Hulst. Uiteraard zal het CDA hier de vinger aan de pols houden.

Lees hier het bericht op de website van de PZC: https://www.pzc.nl/zeeuws-vlaanderen/hulst-wil-overleg-met-van-coehoornstichting-over-liniedijk~aa64e078/ .