Jo-Annes de Bat

Gedeputeerde

'Als je iets voor elkaar wilt krijgen moet je meedoen’. Die uitspraak kreeg ik vroeger thuis te horen. Als jongere heb ik me op die manier sterk gemaakt voor het voetbalveld in mijn geboortedorp Oostdijk. Een levensles en ervaring om nooit te vergeten.

Ondertussen mag ik al ruim 7 jaar gedeputeerde zijn en meedoen om de goede dingen voor Zeeland te doen. Daar wil graag mee door. Samen op weg naar een volhoudbare landbouw, met ruimte voor onze boeren. Met een industrie die sterk en duurzaam is. Met een sterke haven, waar waterstofontwikkelingen en een circulaire economie ruimte krijgen. Met een platteland waar het goed wonen en leven is. Met natuurgebieden die toegankelijk zijn om van te genieten.

Als je iets voor elkaar wilt krijgen moet je meedoen.

Zeeland is de mooiste provincie van Nederland. We gaan meer dan 20.000 woningen realiseren, zodat meer mensen hier komen wonen. Dat is goed voor onze jongeren die hier willen blijven, voor het invullen van vacatures en vooral voor het behouden van voorzieningen. Zoals het behoud van de fast ferry, een nieuwe systeem van vervoer waarmee je eenvoudig komt op de plek waar je moet zijn, plekken waar je de overheid kunt ontmoeten om je vragen te stellen, een nieuw attractiepark en sterke verenigingen om te kunnen sporten.

Meedoen is niet vanzelfsprekend. Is er nog vertrouwen in wat wij doen? Wat kan en moet anders? Waar moeten we mee doorgaan? Graag ga ik juist daarover het gesprek aan. We doen het immers voor alle Zeeuwen, maar heel graag ook met alle Zeeuwen.