16 juni 2023

CDA roept op tot actie verkeerschaos Zeeland

Vrijdag 16 juni - MIDDELBURG - De afgelopen weken is de verkeerssituatie in Zuidwest Nederland steeds meer uit de hand gelopen, met chaotische taferelen op de wegen tot gevolg. Zowel in kranten, op het internet, als op radio en televisie wordt regelmatig bericht over deze toenemende chaos. Het onderwerp houdt iedereen bezig en roept vragen op over de bereikbaarheid van Zeeland. Tijdens de vergadering heeft Anton Geluk, samen met andere politici, de zorg over de situatie geuit. Met het afsluiten van de Heinenoordtunnel, de Haringvlietbrug en de N59 in dezelfde periode is de situatie alleen maar verergerd. Zelfs het spoor tussen Roosendaal en Vlissingen wordt momenteel onder handen genomen, waardoor dit ook geen alternatief is om Zeeland te verlaten.

De motie

De vraag die bij de politici opkomt, is hoe deze verkeerschaos in de toekomst voorkomen kan worden wanneer er weer werkzaamheden aan bruggen, wegen of het spoor plaatsvinden. Ze maken zich zorgen over de bereikbaarheid van Zeeland en willen graag maatregelen treffen om deze problemen te verminderen. Om deze reden is er een motie ingediend door de CDA-fractie en andere politieke partijen zoals VVD, D66, PvdA, GroenLinks, ChristenUnie en BBB. Het aantal mede-indieners van deze motie laat zien hoezeer de verkeerschaos de Zeeuwen bezighoudt en de urgentie om actie te ondernemen.

Er wordt opgeroepen tot concrete maatregelen om de bereikbaarheid van Zeeland te waarborgen tijdens toekomstige werkzaamheden. Er moet gezocht worden naar alternatieve routes en oplossingen, zodat het verkeer soepel kan blijven doorstromen. Het belang van een goed bereikbaar Zeeland wordt door deze steun duidelijk onderstreept.

De motie is een eerste stap in het aanpakken van dit probleem, en er wordt gehoopt dat deze zal leiden tot actie vanuit de betrokken instanties. De politici benadrukken dat een goede verkeersdoorstroming van essentieel belang is voor de economie en het welzijn van de inwoners van Zeeland.

Het is nu aan de verantwoordelijke autoriteiten en instanties om de zorgen serieus te nemen en met concrete plannen te komen om de verkeerschaos in Zuidwest Nederland te voorkomen. De oproep vanuit de politiek laat zien dat dit onderwerp hoog op de agenda staat en er wordt gehoopt op snelle en doeltreffende actie om de bereikbaarheid van Zeeland te garanderen.