11 december 2023

CDA Zeeland bezoekt Den Doelder Pallets & Colsen

Maandag 11 december - TERNEUZEN/HULST - CDA Zeeland bezocht afgelopen vrijdag twee mooie bedrijven in Zeeuws-Vlaanderen.

Nieuwe en gebruikte pallets

Den Doelder produceert jaarlijks tot 4 miljoen pallets op productielocaties in de Benelux en heeft een handelsonderneming in Rotterdam, een palletreparatiedepot in België en een zagerij in Letland. In 2022 zette het bedrijf met haar vijf vestigingen 42 miljoen euro om.

CDA Zeeland bezocht vandaag dit bijzondere familiebedrijf in Zeeuws-Vlaanderen. Christian den Doelder, Leon van Bavinchoven en Henk Kornet namen ons mee in de historie van het bedrijf en de site zelf. Den Doelder Pallets – inclusief 70 medewerkers – is dit jaar overgenomen door de PGS Group. Dit Franse bedrijf heeft 40 vestigingen in 8 landen, maar was nog niet in Nederland actief. De ceo van PGS Group, Luc Grauwet, garandeert de bedrijfscontinuïteit en het behoud van werkgelegenheid voor de regio.

Zeeuwse nuchterheid bij Colsen

Colsen, opgericht in 1989 door Joop Colsen, is in de afgelopen jaren uitgegroeid tot internationaal expert op het gebied van water, duurzame energie en milieu. Bij Colsen wordt Zeeuwse nuchterheid gecombineerd met Brabantse gezelligheid en Nederlandse zakelijkheid aangevuld met Vlaamse humor. Ze zijn de winnaar van de Innovatieprijs dit jaar. De Zeeuwse Innovatieprijs Emergo wordt jaarlijks uitgereikt aan de Zeeuwse ondernemer met de meest aansprekende innovatie.

Het CDA bedankt beide bedrijven voor het hartelijke ontvangst en de prettige rondleidingen!