02 juni 2023

Dubbele reistijd en meer kosten voor reizigers uit Schouwen-Duiveland

Vrijdag 2 juni - SCHOUWEN-DUIVELAND - Vandaag heeft het CDA Zeeland mondelinge vragen gesteld aan de gedeputeerde, de heer Van der Maas, naar aanleiding van een artikel dat op 1 juni verscheen in de PZC. Het artikel met als titel "Dubbele reistijd en meer kosten voor Schouwen-Duivelandse busreiziger naar Rotterdam: het CDA probeert het tij nog te keren" beschrijft de gevolgen van de afsluiting van de Haringvlietbrug voor busreizigers vanuit Zierikzee en Bruinisse naar Rotterdam Zuidplein. Deze gevolgen zijn aanzienlijk, met een meer dan verdubbeling van de reistijd en reiskosten gedurende de afsluitingsperiode van 9 juni tot 4 augustus. Reden genoeg voor Statenlid Anton Geluk om de volgende vragen te stellen:

• Is dit probleem bij de gedeputeerde bekend?
  • Indien ja, heeft u hierover gesprekken met Connexion gevoerd?
  • Bent u bereid nogmaals met Connexion in gesprek te treden om te kijken hoe de reistijd en reiskosten teruggebracht kunnen worden?

Het CDA-raadsfractielid André Flikweert van Schouwen-Duiveland heeft op 31 mei soortgelijke vragen schriftelijk gesteld aan wethouder Ankie Smit. De partij maakt zich duidelijk zorgen over de negatieve impact van de afsluiting van de Haringvlietbrug op de busreizigers uit de regio en wil actie ondernemen om de gevolgen te verzachten. Het CDA hoopt op een constructieve dialoog met zowel de gedeputeerde als Connexion om tot een oplossing te komen die de reistijd en reiskosten voor de busreizigers terugbrengt.